فتح الله زاده: چه کسی جواب طرفداران مظلوم ما را می دهد؟/ می روم سرمربی برزیل را می آورم!
نوشته شده توسط : alireza


علی فتح الله زاده ، مدیر استقلال می گوید سازمان لیگ با لغو دیرهنگام بازی تیمش و شهرداری تبریز در حق طرفداران تیم تهرانی ظلم کرده است.

فتح الله زاده که کمتر از 24 ساعت قبل به ایران برگشته از فدراسیون فوتبال گله دارد که چرا زودتر از این لغو بازی را اعلام نکرده تا همه به دردسر نیفتند و همه برنامه های تیم ها و تماشاگران به هم نریزد. او در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن انتقاد از این بی برنامگی حرف هایی هم درباره قرارداد جدید قطبی با تیمی ژاپنی و سرمربی آینده تیم ملی زده که مثل همیشه ارزش خواندن را دارد!

شما نسبت به لغو دیرهنگام بازی تیم تان اعتراض نکردید؟

چرا اتفاقا ما هم شاکی شدیم. به آقای محمدی گفتم آخر الان که یک ساعت تا بازی مانده زمان مناسبی است برای اعلام لغو بازی؟ البته او گفت استاندار تاکید کرده بازی باید لغو شود و هیچ راهی نداشتیم. من هم گفتم بابا هواشناسی که از یک ماه قبل اعلام کرده بود ، پس چرا این مسئه را این قدر کش دادید و گذاشتید یک ساعت قبل از بازی اعلام کردید؟

اعتراض استقلال الان دقیقا به چه اتفاقی است؟ به بی برنامگی ایجاد شده در برنامه های تیم یا موضوعی دیگر؟

به مجموعه ای از مشکلاتی که برای مان ایجاد شده. اینکه تیم تمام برنامه هایش را بر این اساس تنظیم کرده بود که ما باید ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه مسابقه بدهیم . حالا هزینه های هتل و تدارکی که برای تیم دیدیم خیلی هم نیست اما الان هم هنوز تکلیف مان مشخص نیست. می گویند شاید شنبه بازی کنیم ، شاید هم بازی نکنیم. هتلی که تیم در آن اردو داشته را مجبور شدیم تحویل بدهیم و نمی دانیم برای اینکه اگر بازی فردا باشد چه کاری می توانیم انجام بدهی اما از همه این مشکلات مهمتر بحث 4 یا 5 هزار تماشاگری است که برای این بازی آمده اند. بچه هایی که خیلی های شان از شهرستان ها می آیند و اکثرا هم از اقشار محروم جامعه هستند و وضعیت مالی خوبی ندارند ، پولی را از خانواده شان می گیرند و کلی راه کوبیدند آمده اند در تهران سرگردان شده اند. چه کسی باید پاسخگوی این بنده های خدا باشد؟ چرا باید با این عزیزان این رفتار را داشته باشیم؟ من بیش از هر چیز نگران این ها هستم.

دقیقا چه زمانی به شما اعلام شد بازی لغو شده؟ تیم تان را که به ورزشگاه نفرستاده بودید؟

فکر کنم ساعت از 12 ظهر هم گذشته بود. با این وجود باز هم ما ریسک نکردیم. چون ترسیدیم خبرش شایعه باشد بچه ها را با اتوبوس فرستادیم ورزشگاه و گفتیم بروند توی زمین که بعد یک موقع نگویند استقلالی ها نیامدند. خلاصه ما حاضر بودیم و میدان را خالی نکردیم. مشکل از ما نباشد یک موقع!

برویم سراغ تیم ان. استقلال چه زمانی صدرنشین می شود؟

قرار بود با برد برابر ذوب آهن صدرنشین بشویم که مسابقه مان لغو شد. حالا انشاالله این بازی که برگزار شود ما برمی گردیم صدر جدول.

در فاصله نقل انتقالات استقلال هوار محمد را خرید. راستی این بازیکن به چه درد استقلال می خورد؟

ما یک چپ پا می خواستم که بهتر از هوار هم در بازار نداشتیم. او را همزمان با ما 7 یا 8 تیم لیگ برتری می خواستند. ولی همه بحث شان مشکلاتی بود که او در قرارداد سال قبلش پیدا کرده بود. اینکه کمی می گفتند بی انضباط است. اما امسال ما قراردادش را طوری بستیم که نتواند غیبت کند. یعنی به اندازه ای پول می گیرد که برای ما بازی کند و به تعهداتش پایبند باشد.

قرعه کشی لیگ قهرمانان هم انجام شد و در ساده ترین گروه افتادید!

ببینید ما الان تیم سوم گروه مان از بین برنده بازی تیم های سوریه، قطر و هند مشخص می شود . در این سطح هر تیمی که به لیگ قهرمانان بیاید قوی است. سال قبل پاختاکور یکی از تیمهای ما را در همان مرحله مقدماتی حذف کرد. النصر هم فعلا در صدر جدول لیگ عربستان است . فکر می کنم امسال تقریبا قرعه ها یکسان است و فقط سپاهان کمی بدشانسی آورده. قرعه پرسپولیس هم خیلی سخت نیست. اصلا اگر تیم های دیگرفکر می کنند برای ما پاری بازی شده ، حاضریم جای مان را با هریک از سه نماینده دیگر ایران که فکر می کند قرعه اش از ما سخت تر است عوض کنیم.

نظرتان درباره قرارداد قطبی و تیم ژاپنی را می گویید . شما اولین بار حرف از جدایی قطبی بعد از جام ملتها زده بودید.

او تصمیمی حرفه ای گرفته. البته اگرقهرمان جام ملتها می شدیم ، باید می ماند و برای تیم ملی کشورش کمک می کرد اما به ه حال او تصمیمش را برای آینده گرفته و باید همه به تصمیمش احترام بگذاریم.

و این بحث اریکسون که برای جانشینی قطبی مطرح شده؟

به هر حال اگر می خواهیم تغییر بدهیم باید یک سرمربی خیلی بزرگ بیاوریم. یک مربی خیلی متفاوت با دیگر گزینه ها باشد. کسی که تحولی را در ورزش مان ایجاد کند.

یکی مثل اریکسون یا گزینه ای مثل مارادونا؟

مارادونا هم به اعتقاد من بازیکن خیلی بزرگی بود. در آرژانتین یک گروه تیم ایشان را اداره می کردند اگر بتوانیم گروهش را با او بیاوریم شاید گزینه بدی نباشد اما این امکان برای مان مقدور نیست. برای انتخاب مربی خارجی باید یک گروه نخبگان تصمیم بگیرند ، گزینه معرفی کنند و فدراسیون از فهرست نهایی مربی برگزیده را بیاورد.در غیر این صورت هر کس را بیاوریم انتخاب مان سلیقه ای است. مربیان بزرگی بزرگ مثل حجازی و حشمت خان و پورحیدری ، پروین ، قلعه نویی، مظلومی و دایی یک تفکر زنده و پویا ارائه بدهند که کدام مربیان به درد ما می خورند. باید این ها تخصصی مشورت کنند و 5 تا مربی را واجد شرایط بدانند که فدراسیون یکی از این 5 اسم را به ایران بیاورد.در غیر این صورت باز هم کاری از پیش نمی بریم.

شما قبلا گفته بودید می روید هیدینک را می آورید!

من خودم اگر مسئولیت بدهند ، بگویند این مربی را برو مذاکره کن ، بلدم چطور به تهران بیاوریمش. اما گر اسم مربی را برایم مشخص کنند. اصلا اگر همین الان بگویند سرمربی برزیل را می خواهیم ، فتح الله زاده برو او را بیاور ، من می روم و می آورمش تهران. از این بابت خیل تان راحت باشد. مذاکره هنری می خواهد که من دارم.





:: موضوعات مرتبط: حرف های کادر فنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 20 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: